24 Mart 2012 Cumartesi

Molaya son, yaşlı hayata devam...

"Yaşlı hayat"a epeydir yazmadığımı farkettim, tam 1 senedir! Hayatın nasıl akıp gittiğine bir im daha... 
Eh zamanı gelmişken, 19 Mart Dünya Yaşlılar Günü ertesinde bir yazıyı paylaşmak istiyorum. 



YAŞLILIK

Her yıl yaşlılar haftası yapılır, yaşlılar yurdunda kalan yaşlılar ziyaret edilir, elleri öpülür, sırtları sıvazlanır, ondan sonra da unutulmaya terk edilir. Kimse biz de yaşlanacağız, elden ayaktan düşeceğiz, yardıma muhtaç hale geleceğiz diye düşünmez, hatta yaşlılarla dinazor, bunak diye alay edilir. Deneyimlerinden yararlanmak, ilgi ve sevgi- saygı göstermek akla gelmez. Yaşlı iş başında ise, bir an önce emekli olsa ya da ölse de yerine ben geçsem diye gözlerinin içine bakılır. “Parayla değil bu, sırayla” diye bir söz vardır. Acıklı sözler etmeyelim, gençlere yukarıdaki sözü anımsatmakla yetinip yaşlılık konusundaki söz ve deyimlerden, yazarların yaşlılık üzerine neler söylediklerine bakalım.