İki-üç haftadır dişçilerdeyim. Kendim için değil, annem ve teyzem için. Haftanın üç günü farklı semtlerdeki farklı dişçileri ziyaret ediyoruz, tabii ben refakatçi olarak. Annem dişlerini tedavi ettiriyor (tam 17 tane!), teyzem de yaptırıyor. Hani 'jaket', şimdilerde kaplama denilen ya da implant tarzı yeni nesil dişlerin olmadığı zamanlarda, dişler harap olunca hepsinin çekilip yerine yapılan takma dişler vardır ya. (Anneannem korkuturdu beni çocukken, dişlerini fırlattırıp :) İşte teyzemin kemik erimesi de artık yeni takma dişleri gerekli kılar olmuştu bir süredir.
Artık sondan birkaçıncı dişçi ziyaretimize gidiyoruz bugün. Yeni dişler teyzemin o küçücük ağzına nasıl girecek merak ediyorum. Yolda ilerliyoruz ama kaldırım dar olduğu için geçici olarak teyzemin önünde yürüyorum. Karşıdan bir 'hatun' geliyor elinde sigara, derin bir nefes alıp püfürdetiyor, yanında da kız arkadaşı, sohbet koyu belli.. (Kadınların yolda yürürken sigara içmelerini görüntü olarak benimsemiyorum, ben de içmezdim zaten yürürken.) Ancak o anda gözlerimi dışarı uğratan, o kişinin kadın kimliği değil, (türban cinsinden) başı örtülü olmasıydı. Bir an "nasıl yani?" dedim içimden. Hatunlar geçti gitti yanımdan, ben de gayri ihtiyari arkama dönüp teyzeme "Teyze gördün mü? hatun sigara içiyordu, hem de baş örtülü.." gibisinden birşey söyledim.
Teyzem: "Hııı?" (ilk yanıtı hep budur :)
Ben: "Hatun diyorum, sigara içiyordu sokakta rahatça ama başörtüsü vardı, şaşırdım!"
Teyzem: "Kiiimm?"
Ben: "Bak şu giden siyahlı hatun" (gözümle işaret ediyorum bu arada..)
Teyzem: "aaaaa hakime bak sen hem de sigara mı içiyor?"
Ben: :)))))))))))))))))))
Yine ben: "Hatun diyorum teyze, hakim değil. Kadın yani, hanım kişi anlamında..."
Teyzem: "hııııı.. ben de hakim zannettim, hihih..."
Siyah cübbe gibi pardesüsü vardı ya hatunun, hatun olmuştu hakim, teyzemin dimağında. Güldük geçtik tabii o an. Ama teyzemin yeni dişleri onu henüz güldüremedi. Daha o günün akşamında ayakkabı vurması gibi vurdu damağını. Bakalım durumlar neyi gösterecek?
(1 sene sonra NOT: O dişlerden alt damak olanı defalarca düzeltildi ama hala kullanılamıyor ve düzeltecek diş hekimi aranıyor!)

0 yorum:
Yorum Gönder