1 Nisan 2011 Cuma

Modern Zamanlar


Teknoloji ve yaşlılık sözcükleri bir araya gelince bir şekilde, benim de aklıma düşer hep bu kare. Yaşlı Rus teyzeler oturmuş bir banka, birinin kucağında dizüstü bilgisayar, her biri başka alemden bakar.. :)
"Dizüstü"nü tam da yerine koyan teyzemiz işince ciddi ve mutlu, sol yanındaki çaktırmadan meraklı, sağ yanındaki "eğlenin bakalım, dizlerin tutulursa görürsün" modunda, en sağdaki ise  "hihii ne oyunlar çıkmış, çocukluğuma döndüm!" neşesinde... 

Bize gelince, 80'lik annem yıllar önce, birkaç defa bilgisayar öğrenmeye heveslenmiş, 87'lik teyzem ise geçenlerde "ben de istiyorum taptop mu laplop mu ondan" moduna girmiş ama bu zamansız istek başarıyla bertaraf edilmiştir. İkisi de heveslidir ancak önce gözlüklerini ya da cep telefonlarını koydukları yeri hatırlamaları gerekmektedir. Cep telefonunu evin en ücra köşesinde unutmamaları ve çaldığında duymaları umut edilmektedir. Cep telefonuyla yetinmeleri yeterlidir, ötesi bana yazıktır. Yıllardır 'bir mesaj nasıl gönderilir?'i uygulamalı şekilde, yüksek tonda ve tane tane, muhtemelen 20-30 defa anlatmaya yeltenip başarısız olmuş bu biçare kula acımak gerekir. :)


Bu yazı yakınmaya döndü, bu kadar yeter! ;) Benimkilerin teknolojik maceralarını yeri, sırası, zamanı gelince anlatırım zaten.


Evet, bir de bu fotoğraf var modern zamanları ironikleştiren, yukarıdaki kadar etkili olmasa da. Taşralı teyzeler, kulaklarında demode modeller (belki demode zamanda çekilmişti bu kare, günah almayalım), yanyana sohbet halindeler. Birbirleriyle konuşmuyorlardır umarım. :) (Bu arada teyzelerin sohbeti kediye ninni olmuş galiba...)


Fotoğrafların sahibi Rus fotoğrafçı Edward Galagan'a da teşekkürü unutmayalım. 


6 sene sonra not: 
Bu yazıdan 2,5-3 sene kadar sonra hem annemin hem de teyzemin birer kalemli tablet bilgisayarı oldu. İkisi de kullanmayı öğrendi, oyunlar oynadılar, arada sırada facebook hesaplarına baktılar. Hatta teyzem 90 yaşında sudoku öğrendi ve 2 sene kadar oynadı. Son bir senedir ilgisini çekmiyor artık. Annem ise hala Kelimelik meraklısı ve Facebook takipçisi.👍
İnşallah onlara çekerim 😉

0 yorum:

Yorum Gönder